Akkurat nå er 18 pålogget.

Norsk (Bokmål og Nynorsk)

Victoria filmanalyse

06. oktober 2016 av Hannus (Slettet) - Nivå: Ungdomsskole

Hei, jeg skal skrive en filmanalyse til filmen Victoria (basert på boken av Knut Hamsun) men husker ikke helt hva som skjedde, og vet ikke helt hvordan jeg skal skrive den. Den skal leveres inn i morgen + det er musikkprøve i morgen. Sykt stressa og redd, plis hjelp!


Brukbart svar (0)

Svar #1
09. oktober 2016 av Sigurd

Hei. Beklager at vi ikke rakk å svare deg i tide. :(

Jeg håper du kom i mål og at det gikk greit med både norskanalysen og musikkprøven.
Hvis ikke, her er noen tips til neste gang:

–Skriv analysen din med en gang du har sett filmen og har den friskt i minne. Vær ute i god tid og planlegg dagene godt. Da er det større sjanse for at du får hjelp før fristen er ute, du slipper å være stresset og redd, og du får bedre tid til å lese til andre prøver. Unngå å la vonde følelser ta fokuset vekk fra skolearbeidet. Det er bedre å få gjort litt enn å bli så stresset at man ikke får gjort noe. Spør læreren din om hjelp til å komme i gang, det blir han/hun glad for!
–Du finner mye nyttig inspirasjon på nettet, særlig når det gjelder verker av store forfattere. Kanskje finner du noen sammendrag eller oppsummeringer som kan hjelpe deg på veg. Victoria er forsøvrig ikke en veldig tykk bok. Den er veldig fin, og kan absolutt være noe å kose seg med i høstferien! ;-)
–Skolediskusjon har et kompendium om hva som bør være med i en filmanalyse
–NDLA har også laget en punktliste for filmanalyse

Ønsker deg masse lykke til videre, og velkommen til å stille spørsmål her igjen! :-D


Skriv et svar til: Victoria filmanalyse

Du må være pålogget for å skrive et svar til dette spørsmålet. Klikk her for å logge inn.
Har du ikke en bruker på Skolediskusjon.no? Klikk her for å registrere deg.