Akkurat nå er 110 pålogget.

Matematikk

Mattematikktentamen del 2 (ark)

07. november 2016 av hakolan1109 - Nivå: Ungdomsskole

Hvilke notater foreslår dere jeg tar med til del 2 på tentamen? Hvor alle ikke kommuniserende hjelpemidler er tillatt. F.eks ark jeg kan skrive ut eller lignende?

Brukbart svar (1)

Svar #1
07. november 2016 av Sigurd

Faktor-lærebøkene har laget en fin regelbok for hele mattepensum. Den kan være kjekk å skrive ut og slå opp i. Men da må du ha lest litt i den på forhånd. Det er ingen vits i å ha med hjelpemidler hvis du ikke vet hvordan du skal bruke dem!

https://faktor.cappelendamm.no/binfil/download2.php?tid=1940555&h=97d43cc528ea8b9d8d0eaee07edf2146&sek=1924396

Skolediskusjon har også noen regelbok-samlinger (på høyre side). Du finner også en del på matematikk.net

Ellers vil jeg anbefale at du tar med deg læreboken din. Hvis du har brukt den, og vet hvor du skal lete, er det nyttig. 

Hvis du vil skrive noe selv, anbefaler jeg at du skriver de viktigste reglene om de tingene du synes er vanskeligst, og kanskje tar med noen eksempler på hvordan oppgaver kan løses. Det lureste er å trene på de tingene du vet du synes er vanskelig og håper du ikke får på prøven. Jobb med dette helt til du synes det blir så lett at du ønsker det kommer på prøven!

Men husk - det er ikke hjelpemidlene som kommer til å redde deg på del 2. Du må jobbe jevnt og trutt, øve godt ved å regne oppgaver og forstå ting. Først da kan du nok til å bruke hjelpemidlene når du trenger dem!

Ønsker deg masse lykke til!
Spør gjerne om det er noe du lurer på! :)

Skriv et svar til: Mattematikktentamen del 2 (ark)

Du må være pålogget for å skrive et svar til dette spørsmålet. Klikk her for å logge inn.
Har du ikke en bruker på Skolediskusjon.no? Klikk her for å registrere deg.