Akkurat nå er 118 pålogget.

Kjemi

Privatist eksamen Kjemi 1 - Råd og erfaringer?

05. april 2014 av martindenonde (Slettet)

Hei,

Det er nå omtrent 5 uker og noen dager igjen til jeg skal møte opp til privatist eksamen i kjemi 1 og hadde satt pris på om noen kunne delt noen erfaringer med meg. Jeg har snakket med kjemilæreren på skolen min og fikk beskjed om å gjøre oppgaven i Kjemien Stemmer arbeidsboka og forstå prinsippet bak forsøkene.

Hva slags forsøk fikk du under eksamen, var det å lage "Slime" eller var det bare å lage en molar løsning, løse opp salt i vann. Jeg skjønner at jeg får 45 minutter eller var det 30 minutter til å forberede meg, men jeg er litt bekymret for det praktiske. 

Råd? Erfaringer,

Brukbart svar (0)

Svar #1
05. april 2014 av Janhaa

Jeg har jobba som lærer i kjemi på vgs, men arbeider i dag med noe helt annet. Så mye er gått i glemmeboka.

Men du vet sikkert at kjemi 1 og K2 muntlig er lokal-gitt, derfor kan eksamen variere veldig fra skole til skole (dessverre). I 2010 arrangerte jeg K1 for siste gang muntlig. Jeg var snill og ba elevene  navngi div utstyr som stod på lab-benken;  fra titreringsutstyr (syre-base);pipetter, byretter, E-kolber, målekolber, destillasjonsapparat, porselensskåler, eksikator etc.

Dette syntes sensor var OK, så fokuserte vi mer på teori-delen (boka).

Skriv et svar til: Privatist eksamen Kjemi 1 - Råd og erfaringer?

Du må være pålogget for å skrive et svar til dette spørsmålet. Klikk her for å logge inn.
Har du ikke en bruker på Skolediskusjon.no? Klikk her for å registrere deg.