Akkurat nå er 46 pålogget.

Engelsk

Novelle om kjærlighet

05. september 2014 av supermadde (Slettet) - Nivå: Vgs

Hei!

Vi har fått i oppgave å skrive en novelle i engelsk, der vi kunne velge mellom ulike tema å skrive om. Jeg valgte å skrive en novelle om kjærlighet, men sliter litt med å komme igang og vet ikke helt hvor jeg skal begynne. Er det noen som har noen tips til hvordan man skriver novelle eller har en novelle oppskrift eller noe?

Brukbart svar (0)

Svar #1
05. september 2014 av MalinChristina (Slettet)

Hei Supermadde!

Før du begynner å skrive en novelle selv anbefaler jeg at du forsøker å lese et par noveller! Forsøk å tenke på hvilke temaer, karakterer og handlinger novellen er bygget opp av. Her er en liten liste du kan følge for å gjøre det litt enklere å komme igang med å skrive en novelle:

1. Lag et kladdeark hvor du skriver ned ideer om temaer, karakterer, konflikter, handling, klimaks, omgivelser/sted for handlingen.

2. Skriv ett utkast til innledning.

3. Skriv ett utkast til oppbygging i historien.

4. Fortsett med ett utkast av klimaks/vendepunkt for novellen.

5. Den siste delen av utkastet er en avslutning/konklusjon til novellen.

6. Videre er det lurt å la venner/familie/lærere lese og gi tilbakemelding på skrivingen din.

7. Hør på ALL kontruktiv kritikk og bruk den til å viderutvikle novellen din.

8. Les igjennom novellen mange ganger for å være sikker på at du er fornøyd med resultatet.

9. Skriv klar den endelige versjonen av novellen.

LYKKE TIL!

Brukbart svar (0)

Svar #2
09. september 2014 av carolinesofie (Slettet)

En kjærlighetsnnovelle kan lett begynne ganske tregt, jeg tror at ne av det viktigste er å fange leseren med første setning. Vet ikke om det hjelper så mye men.. :p

Lykke til!

Brukbart svar (0)

Svar #3
11. september 2014 av Studieweb (Slettet)

Slettet

Skriv et svar til: Novelle om kjærlighet

Du må være pålogget for å skrive et svar til dette spørsmålet. Klikk her for å logge inn.
Har du ikke en bruker på Skolediskusjon.no? Klikk her for å registrere deg.