Engelsk
Novelle om kjærlighet
Hei!
Vi har fått i oppgave å skrive en novelle i engelsk, der vi kunne velge mellom ulike tema å skrive om. Jeg valgte å skrive en novelle om kjærlighet, men sliter litt med å komme igang og vet ikke helt hvor jeg skal begynne. Er det noen som har noen tips til hvordan man skriver novelle eller har en novelle oppskrift eller noe?
Svar #1
05. september 2014 av MalinChristina (Slettet)
Hei Supermadde!
Før du begynner å skrive en novelle selv anbefaler jeg at du forsøker å lese et par noveller! Forsøk å tenke på hvilke temaer, karakterer og handlinger novellen er bygget opp av. Her er en liten liste du kan følge for å gjøre det litt enklere å komme igang med å skrive en novelle:
1. Lag et kladdeark hvor du skriver ned ideer om temaer, karakterer, konflikter, handling, klimaks, omgivelser/sted for handlingen.
2. Skriv ett utkast til innledning.
3. Skriv ett utkast til oppbygging i historien.
4. Fortsett med ett utkast av klimaks/vendepunkt for novellen.
5. Den siste delen av utkastet er en avslutning/konklusjon til novellen.
6. Videre er det lurt å la venner/familie/lærere lese og gi tilbakemelding på skrivingen din.
7. Hør på ALL kontruktiv kritikk og bruk den til å viderutvikle novellen din.
8. Les igjennom novellen mange ganger for å være sikker på at du er fornøyd med resultatet.
9. Skriv klar den endelige versjonen av novellen.
LYKKE TIL!
Svar #2
09. september 2014 av carolinesofie (Slettet)
En kjærlighetsnnovelle kan lett begynne ganske tregt, jeg tror at ne av det viktigste er å fange leseren med første setning. Vet ikke om det hjelper så mye men.. :p
Lykke til!
Skriv et svar til: Novelle om kjærlighet
Du må være pålogget for å skrive et svar til dette spørsmålet. Klikk her for å logge inn.
Har du ikke en bruker på Skolediskusjon.no?
Klikk her for å registrere deg.