Norsk (Bokmål og Nynorsk)
jo nesbø: hodejegerne
Jeg skriver en bokanmeldelse på skolen og vi må beskrive 3 av hovedpersonene. Jeg har valgt å skrive om Hodejegerne av Jo Nesbø og sliter litt med å beskrive de tre hovedpersonene Roger Brown, Diana og Clas Greve.
Aller vanskligst synes jeg det er å forstå hva Clas Greve har slags rolle?
Svar #1
12. september 2014 av Ida89 (Slettet)
Roger Brown er en rekrutteringsekspert, med økonomiske problemer, som jobber i hodejegerfirmaet Alfa. Han er gift med Diana Strom-Eliasen som er en vakker eier av et kunstgalleri i Oslo. For å dekke sin kones voksende pengeforbruk og luksuriøse livsstil tyr Roger til kunsttyveri. Som en lur kombinasjon utvikler han en teknikk hvor han raner personer han tar inn til intervju for jobber i firmaet sitt. Mens kundene intetanende har et intervju hos firmaet hans, sniker han seg inn i deres hjem og stjeler deres private kunst.
Clas Greve er en tidligere elitesoldat som akkurat har avsluttet sin kariere som sjef for et nederlandsk teknologifirma. Da han kommer for et intervju hos Alfa virker han som perfekt for jobben. I tillegg nevner han at han eier et verdifullt Rubens-maleri. Desverre er kanskje alt dette faktisk for godt til å være sant, da Clas Greve kanskje ikke akkurat er den han utgir seg for å være.
Karakteren Clas Greve er den som både skaper spenning i handlingen og som skaper en plutselig endring i historien. Noe av det som holder leseren interessert er nettopp det å finne ut hvem Clas Greve faktisk er og hva hans plan egentlig går ut på.
Skriv et svar til: jo nesbø: hodejegerne
Du må være pålogget for å skrive et svar til dette spørsmålet. Klikk her for å logge inn.
Har du ikke en bruker på Skolediskusjon.no?
Klikk her for å registrere deg.