Akkurat nå er 237 pålogget.

Engelsk

inferno (dan brown)

08. januar 2015 av runerune - Nivå: Vgs

Jeg skal skrive en engelsk analyse om temaet overpopulasjon i boka Inferno av Dan Brown. I boka prøver hoverdpersonen Robert Langdon og hans sidekick (bare i denne boka da) Sienna Brooks å løse et mysterium hvor Robert våkner helt uten hukommelse og med et veldig merkelig objekt som inneholder sylinder med et "biohazard sign".
Jeg forstår at sylinderen er veldig sentral for handlingen og for temaet jeg har blitt bedt å skrive om, men jeg vet ikke helt hva begrepet betyr på norsk eller hvordan de to tingene henger sammen.

Brukbart svar (0)

Svar #1
08. januar 2015 av Olavsilver

Når innholdet av en sylinder er "biohazard" er det en fare for miljøet eller smittefarlig. Grunnen til at Langdon og Brooks forsøker å holde sylinderen borte fra de som ønsker å finne den er at dersom den åpnes og spres i lufta vil en stor menge mennesker bli syke og dø. Den onde planen er å slippe ut det farlige middelet i verden for å løse problemet med overpopulasjon. 

Svar #2
08. januar 2015 av runerune

Hvordan løser det egentlig problemet med overpopulasjon, vil ikke menneskene bare bli like mange igjen?

Brukbart svar (0)

Svar #3
08. januar 2015 av Olavsilver

Du har både rett og feil. Ja, antakeligvis vil en stor andel av menneskeligheten dø ut og så vil menneskene begynne å reprodusere seg og øke igjen. Men dette vil imidlertid ikke skje over natta. Dersom menneskeheten blir liten nok (etter denne onde planen har blitt gjennomført) vil det ta flere hundre eller tusen år før menneskeheten er tilbake på samme antall mennesker igjen. I Norge, for eksempel, er det så vidt at innbyggerne holder folketallet stående ved å "erstatte" seg selv med ett eller to barn. Hovedgrunnen til at norge har en folkevekst er innvandring og en lenger levealder!

Skriv et svar til: inferno (dan brown)

Du må være pålogget for å skrive et svar til dette spørsmålet. Klikk her for å logge inn.
Har du ikke en bruker på Skolediskusjon.no? Klikk her for å registrere deg.