Akkurat nå er 164 pålogget.

Norsk (Bokmål og Nynorsk)

Mannen som elsket yngve analyse

13. januar 2015 av emiliee (Slettet) - Nivå: Vgs

Jeg har lest boka Mannen som Elsket Yngve og har fått beskjed om å skrive en analyse om den. Hvilket tema jeg fokuserer spesielt på kan jeg velge selv. Er det noen som kan hjelpe meg å idémyldre litt om ulike temaer i boka?

Brukbart svar (0)

Svar #1
14. januar 2015 av AnnaBanana96 (Slettet)

Det aller viktigeste temaet i boka er jo helt klart kjærlighet. Det er flere ulike forhold, forelskelser og andre typer kjærlighet i løpet av boka. Jarle er i begynnelsen av boka sammen med Katrine, den kuleste jenta på hele skolen. Jarle er også i den aller kuleste gjengen. Plutselig kommer det en ny person til skolen - Yngve - og Jarle begynner å føle nye følelser han aldri har følt før. Så temaene kjærlighet og homofili går (naturlig nok) hånd i hånd. 

Brukbart svar (0)

Svar #2
14. januar 2015 av Ida89

Mye av boka handler om musikken Jarle lager med bandet sitt. Boka handler også om sex og politikk. De tre temaene virker ganske knyttet til hverandre. 

Brukbart svar (0)

Svar #3
14. januar 2015 av professorsolberg (Slettet)

Et viktig tema i boka er psykiske problemer. Boka foregår på slutten av åttitallet og homofili er ikke akkurat godtatt i samfunnet. Kanskje er Yngve på slutten av boka på en psykisk instutisjon på grunn av at han er homofil eller kanksje er det et faktisk psykisk problem som ligger bak.

Skriv et svar til: Mannen som elsket yngve analyse

Du må være pålogget for å skrive et svar til dette spørsmålet. Klikk her for å logge inn.
Har du ikke en bruker på Skolediskusjon.no? Klikk her for å registrere deg.