Akkurat nå er 118 pålogget.

Helse- og sosialfag

Hvorfor ikke la hendene miste kontakten med brystveggen mellom hver brystkompresjon?

14. april 2015 av Ida16 (Slettet) - Nivå: Vgs

Som overskriften sier så er spørsmålet mitt "Hvorfor ikke la hendene miste kontakten med brystveggen mellom hver brystkompresjon?"

Læreren sa noe om det på skolen forrige uke, men jeg har klart å glemme det. Så jeg må vite det nå for har en mappeoppgave som skal være ferdig til imorgen :)

Tusen hjertlig takk for svar og hjelp på forhånd :D

Brukbart svar (0)

Svar #1
04. desember 2016 av Stakan

Jeg ser at innlegget er gammelt, men jeg kommenterer likevel for fremtidige lesere; som meg selv.

Har ikke hørt at man ikke skal miste kontakt, men det er sannsynligvis for at ikke du skal miste håndposisjonen slik at du komprimerer på feil plass. Har du hele tiden kontakt med brystet, er det mindre sjanse for at hendene dine sklir eller flytter seg. Det er viktig å huske på at man likevel skal lette trykket fullstendig mellom hver kompresjon.

Legevaktshåndboken sier ingenting om at man ikke skal miste kontakt, derimot sier den "slipp helt opp mellom hver kompresjon".

Kilde: http://www.lvh.no/naar_det_haster/hjertestans/hjerte-lunge-redning_med_hjertestarter_dhlr/hjerte-lunge-redning_med_hjertestarter_dhlr

Skriv et svar til: Hvorfor ikke la hendene miste kontakten med brystveggen mellom hver brystkompresjon?

Du må være pålogget for å skrive et svar til dette spørsmålet. Klikk her for å logge inn.
Har du ikke en bruker på Skolediskusjon.no? Klikk her for å registrere deg.