Akkurat nå er 155 pålogget.

Fysikk

Fysikk 1 kapittel 3

09. desember 2015 av olekr - Nivå: Vgs

Hei! Jeg er en elev ved VGS2 og har fysikk. Jeg skal ha prøve i morgen og dette er det jeg må kunne:

- kunne identifisere krefter som virker i et akselerert system og beregne akselerasjon og krefter

- regne med arbeid

- definere kinetisk energi og potensiell energi og mekanisk energi

- regne med effekt

- regne med bevart og ikke bevart mekanisk energi og vite når det er tilfellet. Kunne utlede formlene.

Har du noen eksempel oppgaver som går ut på dette, og eventuelt om du har en fasit så hadde det vært utmerket. Jeg har læreboka ERGO.

påforhånd takk.

Brukbart svar (0)

Svar #1
09. desember 2015 av Sigurd

Litt seint nå, kanskje. Men har du regnet alle oppgavene (inkludert øv-mer-oppgavene bakerst i boka/i studieboka og blandede oppgaver) samt kanskje gjort noen flervalgsoppgaver på Lokus, da er du nok godt rustet. Sørg for å forstå de viktigste prinsippene! Kompetansemålene du referer til er ofte gode indikatorer på hva du bør prioritere. Kan du f.eks. utlede/definere..?

Ellers har jeg ikke noen ferdige oppgavesett liggende, og det vil ta for lang tid å lage noen ;-)

Svar #2
09. desember 2015 av olekr

Takk, for gode tips til prøven. Jeg har regnet de fleste oppgavene i boka, men er litt usikker på mekanisk energi ubevart ellers er jeg klar.

Brukbart svar (0)

Svar #3
09. desember 2015 av Sigurd

Så bra! Ønsker deg masse lykke til!

Svar #4
09. desember 2015 av olekr

takk skal du ha:)

Skriv et svar til: Fysikk 1 kapittel 3

Du må være pålogget for å skrive et svar til dette spørsmålet. Klikk her for å logge inn.
Har du ikke en bruker på Skolediskusjon.no? Klikk her for å registrere deg.