Akkurat nå er 10 pålogget.

Naturfag

Bærekraftig utvikling

15. mars 2016 av Skole123 (Slettet) - Nivå: Vgs

Hei, jeg lurte på om noen kunne gjøre rede for bærekraftig utvikling for meg. Gjerne et ganske utdypende svar.  Tusen takk :)

Brukbart svar (0)

Svar #1
15. mars 2016 av Sigurd

Bærekraftig utvikling er enkelt og kort sagt f.eks. at man ikke skal bruke mer ressurser i dag og leve bedre i dag, enn at man kan leve like godt i fremtiden. Vi skal ikke "bruke opp" jorda eller utvikle oss i en retning som ikke kan "bæres" over tid.

Det er mange aspekter ved bærekraftig utvikling, og begrepet dukker opp i mange av fagene på skolen, og avhengig om du jobber med samfunnsfag, naturfag eller geografi, vil du nok legge litt forskjellig i begrepet.

Jeg tror jeg stopper her, og henviser deg til Google. Det står MASSE om dette, både på Wikipedia og andre steder. Jeg tror du lærer mer ved å lete deg frem til informasjonen på egenhånd, selv om det kanskje er litt mer jobb. Prøv å samle noen notater om det du synes er mest spennende av det du finner. Det står nok også en del i lærebøkene dine. Bærekraftig utvikling som begrep går igjen i flere av læreplanene i skolen. :-)

Spør igjen hvis det dukker opp noen spørsmål i arbeidet. :-)

Skriv et svar til: Bærekraftig utvikling

Du må være pålogget for å skrive et svar til dette spørsmålet. Klikk her for å logge inn.
Har du ikke en bruker på Skolediskusjon.no? Klikk her for å registrere deg.