Akkurat nå er 113 pålogget.

Kjemi

privatist , kjemi 1 + 2 på et halvt år

27. oktober 2017 av MadMike

Hei

Vurderer å melde meg til privatisteksamen på vgs-nivå til våren i 3 realfag.  To nye fag(kjemi1+2), og et jeg har karakter i(biologi 2).
Tanken er å lese unna kjemi 1 alene (holder på nå) frem til jul, og så starte på undervisning i kjemi 2 på privatskole i januar, for så gå opp til eksamen til våren. Planen er å ta labkursene for alle 3 fagene også.

Er det noen som har hatt kjemi 1 og kjemi 2 på et halvt år, enten det er med, uten, eller delvis fulgt undervisning? Erfaringer? Noen innspill/Råd?

Takker på forhånd

Brukbart svar (0)

Svar #1
27. oktober 2017 av Kakao (Slettet)

Syns det høres litt vel ambisiøst ut, men alt går med de rette forutsetningene og mye arbeid.

Brukbart svar (0)

Svar #2
28. oktober 2017 av Jørrian

Jeg er kjemilærer og min erfaring:

- De fleste elever synes at faget er relativ vanskelig.

- Mange sliter med regning, er du flink i matte?

- Mange trenger mye fordøyelsestid.

I tillegg må du tenke på forsøk, hvordan gjennomfører du det alene?

Svar #3
28. oktober 2017 av MadMike

Jeg jobber med kjemi 1 nå(kjemien stemmer), og synes forøvrig at det har gått greit hittil. Planen er å følge undervisning på privatskole når det gjelder kjemi 2. Skolen tilbyr labkurs når det gjelder forsøkene.

Brukbart svar (0)

Svar #4
28. oktober 2017 av Janhaa

#3 #2

Jeg jobber med kjemi 1 nå(kjemien stemmer), og synes forøvrig at det har gått greit hittil. Planen er å følge undervisning på privatskole når det gjelder kjemi 2. Skolen tilbyr labkurs når det gjelder forsøkene.

høres ut som du har "tæl"...kjør på og lykke til

(også kjemilærer).

Skriv et svar til: privatist , kjemi 1 + 2 på et halvt år

Du må være pålogget for å skrive et svar til dette spørsmålet. Klikk her for å logge inn.
Har du ikke en bruker på Skolediskusjon.no? Klikk her for å registrere deg.