Akkurat nå er 34 pålogget.

Geografi

Europam

16. januar 2018 av Lynx - Nivå: Ungdomsskole
Hei, har kart pørve om Europa i morgen, å lurer på om det er noen som vet hav de 5 største hovedsteden i Europa heter??
Å eventuelt hvor de skal plasseres på kartet? Følger ikke me i timene pga jeg blir forstyrret av andre rundt meg, å sitter å snakker me hun dom sitter bak meg i klasserommet. Svar så fort som mulig ds jeg trenger det i dag. Kommer sikkert fører spørsmål ette rhvertå

Brukbart svar (1)

Svar #1
17. januar 2018 av RARA

Rangert etter største til minst: Moskva, Berlin, Ankara, London, Paris

-Moskva ligger omtrent midt i det europeiske Russland ved elven Moskva, en bielv til Oka som renner østover til Volga.

-Berlin ligger i Tyskland. Byen ligger på den nordtyske sletten ved elven Spree, og er helt omgitt av delstaten Brandenburg.

-Ankara ligger i Tyrkia, midt i Lilleasia.

-London ligger i England og i Storbritannia, og er den største byen på De britiske øyer. London ligger på begge sider av elven Themsen i Sørøst-England,

-Paris ligger i Frankrike og i regionen Île-de-France. Byen ligger i den nordlige delen av Frankrike ved Seinen like nedenfor munningen av Marne.

Håper dette var til hjelp og i rett tid til prøven!

Skriv et svar til: Europam

Du må være pålogget for å skrive et svar til dette spørsmålet. Klikk her for å logge inn.
Har du ikke en bruker på Skolediskusjon.no? Klikk her for å registrere deg.