Akkurat nå er 39 pålogget.

Studieveiledning & Studievalg

NTNU Fornybar Energi

27. juni 2018 av nassas01

Heisan! 

Jeg har akkurat fullført et halvårig forkurs med matte og fysikk, og jeg har søkt å komme inn på bl.a fornybar energi.

Men jeg strøk på matte eksamen, og er ikke sikker på om det går an å konte. (Prøver å finne ut av det) 

Jeg bare lurer på om det er mulig å komme inn på et studie selv om jeg må har strøket i R-matten, og selv om jeg må ta eksamen opp igjen senere.

Har så lyst å begynne å studere, og synes det er skikkelig kjipt hvis jeg må vente et helt år.

Mvh Jonas 


Brukbart svar (0)

Svar #1
29. juni 2018 av Sigurd

Hei.

Så bra du vil studere realfag på NTNU! Det er veldig spennende og givende, men det kan være litt vanskelig, og det er grunnen til at det ofte stilles noen spesielle opptakskrav. For at du skal få gleden og nytten av studiet, er det avgjørende å ha en viss kompetanse i for eksempel matematikk.

Jeg finner dette på NTNUs sider for ingeniørutdanning i Fornybar energi:

I tillegg til generell studiekompetanse må du ha Matematikk R1+R2 og Fysikk 1. Alternativt gir Forkurs for ingeniørutdanning eller vårt halvårige realfagskurs opptaksgrunnlag.

Hvis du ikke har denne kompetanse, kan det bli vanskelig å gjennomføre studiet, og det er ikke sikkert det er mulig å begynne nå. Men jeg kjenner ikke til detaljene her, så jeg anbefaler å ta kontakt med universitet for mer informasjon om hvordan du kan gå frem.

Lykke til, og håper du kommer inn på studiet du ønsker.


Skriv et svar til: NTNU Fornybar Energi

Du må være pålogget for å skrive et svar til dette spørsmålet. Klikk her for å logge inn.
Har du ikke en bruker på Skolediskusjon.no? Klikk her for å registrere deg.