Akkurat nå er 37 pålogget.

Økonomi og administrasjon

Statistikk

11. desember 2018 av Arin - Nivå: Universitet
Hei. Jeg jobber med en oppgave som jeg står fast. Kan noen her hjelpe meg? Barken er ny type grovbrød. I et tilfeldig utvalg fra en natts produksjon kan vi anta at vekten på brødene er uavhengige og normalfordelte med forventning gram og standardavvik 15 gram. Etter forbrukerrådets normer er produksjonsprosessen tilfredsstillende dersom forventning= 920. På grunnlag av n=9 observasjoner skal det avgjøres om produksjonsprosessen eventuelt ikke er tilfredsstillende. a) formuler problemet som et hypotesetestingsproblem. Lag en testmetode med 5% signifikansnivå? b) Finn styrkefunksjonen. Hva er sannsynligheten for å avsløret brødene er undervektige dersom forventning 905 gram? Skisser styrkefunksjonen. c) ved en kontroll er gjennomsnittsvekten av 9 brød 910 gram. Hva blir testens konklusjon? Bestem signifikanssannsynligheten for den observerte gjennomsnittsvekten? Håper jeg kan få hjelp. Det haster veldig. På forhånd takk.

Skriv et svar til: Statistikk

Du må være pålogget for å skrive et svar til dette spørsmålet. Klikk her for å logge inn.
Har du ikke en bruker på Skolediskusjon.no? Klikk her for å registrere deg.