Fysikk
Sivilingeniør eller fysiker?
28. juli 2021 av
bluejayway
-
Nivå: Universitet
Hei! Jeg skal straks studere å vurderer mellom fysikk og fysmat (sivilingeniør NTNU). Spørsmålet mitt er som følger?: Hvilke fag/hva går jeg glipp av dersom jeg velger fysmat fram for fysikk eller omvendt?
Jeg er klar over at ren fysikk er mer teoretisk og at ingeniørlinja er mer anvendt. Tenker mer på hvilke fag som overlapper og hvilke fag jeg bare får på den ene linja.
Tenker fysikk fordi: Har alltid elsket fysikk, desidert mitt favoritt fag, og jeg kunne gjerne tenkt meg å jobbe som både lærer og forsker.
Tenker fysmat/ingeniør for fysikk og matte (dere vet): Er glad i hele realfagsspekteret, prøver å være et renessansemenneske å bygge meg en bred forståelse. Liker også teknologi og matte særdeles godt. Har også lyst til å prøve en rekke forskellige spennende jobber.
Om dere også har lyst til å fortelle:
- hva lærer jeg?
- jobbmuligheter?
- jobbsikkerhet?
- event mye jeg kan bygge på den ene eller andre for at de skal bli tilsvarende?
Jeg er klar over at ren fysikk er mer teoretisk og at ingeniørlinja er mer anvendt. Tenker mer på hvilke fag som overlapper og hvilke fag jeg bare får på den ene linja.
Tenker fysikk fordi: Har alltid elsket fysikk, desidert mitt favoritt fag, og jeg kunne gjerne tenkt meg å jobbe som både lærer og forsker.
Tenker fysmat/ingeniør for fysikk og matte (dere vet): Er glad i hele realfagsspekteret, prøver å være et renessansemenneske å bygge meg en bred forståelse. Liker også teknologi og matte særdeles godt. Har også lyst til å prøve en rekke forskellige spennende jobber.
Om dere også har lyst til å fortelle:
- hva lærer jeg?
- jobbmuligheter?
- jobbsikkerhet?
- event mye jeg kan bygge på den ene eller andre for at de skal bli tilsvarende?
Skriv et svar til: Sivilingeniør eller fysiker?
Du må være pålogget for å skrive et svar til dette spørsmålet. Klikk her for å logge inn.
Har du ikke en bruker på Skolediskusjon.no?
Klikk her for å registrere deg.